8 juni 2014

En försmak av sommaren?

Oj, vilken helg vi haft. Det har bara skrikit sommar om den! Vi fick ju en extra dag också i och med att fredagen var röd dag på grund av nationaldagen.

I fredags var både jag och John rätt så trötta på att bara vara hemma efter några dagars vab:ande och eftersom John verkade ha återhämtat sig och inga prickar infunnit sig så drog vi in till stan. Där åt vi lunch och köpte lite nytt i form av sommarkläder till John och examenskläder till mig. Hem en liten sväng efter det och aktivera jycken. Sedan promenad till "grannen" och gamla gymnasiekompisen Carola med familj. Där grillade vi och hade trevligt. Barnen lekte och vädret bjöd på sin bästa sida! När John började lägga sand i håret på Lova samt äta sanden (provokativ=trött) tyckte vi det var bästa att knalla hemåt. Just det där med att kunna promenera hem från vänner/trevligheter (och slippa bilen) är något jag uppskattar mycket. Extra trevligt fina sommarkvällar också!

På lördagen var jag tack var Natasha inbokad på en och en halv timmes Zumba-pass tillsammans med Brasilianska Zumba-stjärnan Paula Mendes. Vilket drag, vilket hålligång! Fruktansvärt roligt!! Till nästa gång måste jag bara ha skaffat mig lite bättre kondis eftersom jag inte riktigt orkade hela vägen ut! Var helt slut och lycklig resten av den dagen!! Är grymt imponerade av den här madamens energi, glädje och utstrålning!!


John hade dock vaknat på morgonen med helt igensvullet öga. Troligtvis på grund av insektsbett. Både ovansidan och undersidan var så svullna att ögat var stängt. Men lika glad var han för det och lekte så med mormor som kom på besök under dagen och grillade med oss i kvällningen.

När John vaknade i dag var ögat likadant men efter flera baddningar med kallt vatten har det blivit mycket bättre och när han somnade för natten var ögat nästan som vanligt igen. Skönt! Hade fått bli en tur till vc i morgon annars.
En otroligt varm söndag fick vi och vi hann både pyssla mycket inne och ute och dessutom ha en fin och mysig dag tillsammans. Vi fikade både på jordgubbar och rabarberpaj under dagen. Två somriga favoriter.

Inga kommentarer: