23 maj 2014

Sol och bad

Det är nästan för varmt nu alltså! Vad är det med det här landet? Förra veckan hade John understället med sig till förskolan, nu är det solhatt och shorts och man oroar sig för att han ska bli för varm/bränna sig! Landet lagom? Pyttsan!

Well, jag slutar två på fredagar och efter att jag hämtat John orkade jag inte dråsa runt hemma bland hantverkare så vi drog kosan mot Karlstad och Mariebergsskogen. Det är alltid en uppskattad aktivitet!

Vi började med att strosa runt bland djuren. Dåsiga djur som verkade lika varma som vi var. I klapphagen låg tydligen "John och mamma". Inte vet jag om det var värmen eller vana men getterna gav oss knappt ett ögonkast trots att vi stod en meter därifrån och John oavbrutet hälsade på dem: "Hej getterna, hej getterna, hej getterna". Lilla killingen var så trött och tappade hela tiden huvudet. Så söt!
           
Efter det blev det glass och efter glassen skulle vi tvätta av oss i viken. Vattnet var överraskande varmt (med tanke på att det typ brukar vara isvak året om just där) och John och jag doppade modigt fötterna. Efter att John trillat på rumpan åkte alla kläder av och man får väl räkna denna dag som årets första bad! John ville dessutom hellre stanna där i vattnet än att gå upp till den övre lekparken som jag från början lovat. En riktigt härlig försmak av sommaren!

Inga kommentarer: