15 maj 2014

Sjukdag

Det slår aldrig fel. Man anar en annalkande förkylning hos John och tur nog blir han knappt påverkad. Däremot lyckas jag få alla bacillusker och jag har väl inte samma motståndskraft som honom antar jag så mig tar det hårt på. I går skulle jag ha deltagit i årets vårrus tillsammans med fem kollegor. Vi hade blivit sponsrade med fina tröjor från kommunen och allt! Men jag kände av hjärtklappningen från början av terminen (den gillar jag inte!!) och kände mig dessutom allmänt risig så det blev att hoppa av det tåget. Nu på morgonen bestämde jag mig för att jag är för gammal för att gå till jobbet trots sjuk. Vem tjänar på att man är så jäkla duktig egentligen? Så nu ligger jag i sängen, kollar på film med fem kilo näsdukar och tusen tekoppar. På jobbet klarar de sig utmärkt utan mig en dag eller två!
Mycket spännande är det när jag ser hantverkarna glida förbi utanför fönstret med de förpackningar som innehåller vårt nya kök och som anlände igår kväll. Hoppas de hunnit sätta upp mycket av det till kvällen!!

Inga kommentarer: