31 maj 2014

Sista dagen i maj

Calle hade en spelning på dagen vilket lämnade mig och John ensamma hemma. Här i Forshaga var det Festliga Forshaga som väl mest handlar om extraöppet i affärerna plus lite jippon. Men händer det något i byn får man ställa upp och gå dit. Calle hade bilen så jag, John och Jack promenerade ner till centrum där vi inte stannade länge eftersom det som väntat inte hände så mycket. Istället gick vi bort till Folkets park som hade bakluckeloppis. Jag måste även miljöträna Jack så mycket det går = ypperligt tillfälle.

Jack skötte sig rätt bra och skällde bara på ett par hundar (inte människor=vinst). Jag hittade inget av värde men vi träffade kompis Oliver som hade köpt en "badbil" till nästa dopp i abborrtjärn. Naturligtvis ville John också ha en bil då. Jag brukar undvika att köpa bilar till John eftersom ungen är helt fixerad i dem plus har cirka en miljon. Men men, undantag kan göras på loppis. Dock hittade vi ingen bil men väl en traktor. Den ville John inte ha eftersom han menade att han redan har sådana hemma. Har man bestämt sig så har man! Utan bil men med traktorn i behåll gick vi istället och köpte glass. Det tog sin lilla tid och i kön fick Jack syn på en svart hund vilket brukar vara lika med hat. Och visst skällde han men jag kunde hantera det så det kändes som en vinst! Efter glassen gick vi förbi ett hopptorn som John inte vågade hoppa i och där började Jack skälla på alla barn som sprang förbi, något som ofta brukar betyda att han är trött och har fått nog. Så vi gick hem (efter att varit ute i nästan två timmar), åt lunch och tog fina selfies:
                           
På eftermiddagen kom kompis Christine med sonen Emmet. Jag tycker det är extra roligt att Emmet och John funkar väldigt bra ihop trots åldersskillnad på 1 år. Tog väldigt fina bilder på barnen som jag inte törs visa här eftersom jag vet att Christine inte gillar att exponera sitt barn på internet. Vi grillade korv och sedan åkte de hem för att ta ett kvällsbad och John blev så inspirerad att han också ville bada. Efter bad såg vi på Mama Mu och Kråkan och åt popcorn. Hela familjen urlakade och trött, inkluderat hunden! John somnade på max 20 minuter vilket nästan aldrig händer! Finfin lördag!!