16 maj 2014

Saker man kan roa sig med


Jag börjar bli lite uttråkad av att bara liggq i sängen (friskhetstecken sa alltid min mamma). Jag är ingen filmfantast så de två jag tittade på igår räcker gott! Tog och kikade in på Svt:s öppna arkiv istället och där hittade jag Klassliv. Herregud vilken nostalgitripp!! 90-tal och dess fina stil med höga luggar och uppkavlade ärmar. Kim Sulocki som missförstådda bad boyen, Lasse. Värsta bad boy -namnet dessutom! Jag minns det medan det rullas upp. Vem ville inte vara cool som Millan!! Ibland är skådespelarinsatserna så pinsamma att jag vill dö! Men vem bryr sig! Alla som växte upp till Bullen och brevfilmerna tror jag minns denna serie med varmt hjärta!

1 kommentar:

livet på myra sa...

Åh,det där hade jag glömt bort! Men Millan o Lasse känner jag ju igen men kommer inte ihåg så mycket! Är det där som det är en lärare med,Rutger Jönåker?