30 maj 2014

Morgonstund

Helt ledig fredag och jag gick upp halv sju för att göra mig klar och förbereda lunch eftersom hantverkaren kommer snart för att jobba vidare med kåpan. John sover och snusar fortfarande en timme senare så jag dricker just nu kaffe med bara solskenet som sällskap. Lite lyx!

Efter nästan tre veckor måste jag erkänna att jag börjar bli lite less på att ha hantverkare springandes här. Speciellt som vi lyckats vara sjuka två gånger under den tiden. Dock ser vi ljuset i tunneln nu. De stora projekten börjar bli färdiga. Köket har inte mycket kvar och framsidan är färdigkrattad och gräs är sått. Det var inte heller något litet projekt! Nu ska trappen bara målas några varv och sedan ska matta läggas i densamme. Känns överkomligt. Och igår bokade vi sommarresa till Sälen och där ser jag mycket fram emot att bara vara!

Inga kommentarer: