28 maj 2014

Mest spännande denna dag!

Vad är det med min mobilkamera? Den tar hela tiden bilder som har ett tjockt svart streck i kanten. Kaaaan beror på att jag tappat mobilen i backen minst 1000 gånger och att skärmen är spräckt och nästan oläslig. Jaja, såhär ser det i alla fall ut hemma hos oss just nu. Kåpbygge pågår! Och man kan ana hur det ska bli också. Jag är exalterad! Och ser ni spisarna? De är varmluft/ånga/micro. Känner mig som Jamie Oliwer bara jag tittar på dem. Jag har inte riktigt filurat ut hur de funkar än dock. Bara gjort strips i dem och värmt tortillabröd. Men för att ens kunna starta dem var man tvungen att ställa in språk (!) och tid! Ja herregud! Måste provbaka i helgen för att se hur det blir. Jag har längtat efter just att baka sedan vi blev utan kök. Funderar på rabarberpaj....
                        
Den här veckan är det långhelg. Jag och John är lediga både torsdag och fredag extra så det känns lite som fredag i dag faktiskt! Jag sitter och längtar till kvällen bara för att jag har massor av Tradera-auktioner som går ut. Är man lite gammal då? När det som exalterar en mest är tanken på att vinna barnkläder från Småfolk på Tradera? 


2 kommentarer:

livet på myra sa...

Wow vilka spisar!! Jag ska göra rabarber o jordgubbspaj im har jag tänkt! Såå gott det är ihop! :-) tradera-väntan kan vara nog så spännande! Hoppas du får vinst!
Kram

Emma sa...

Ja jordgubbar och rabarber kör nog jag också! Så gott!!:)