30 maj 2014

Glädjeskutt

Klämdag och extra ledigt! Jag kan visst inte sluta slänga ur mig halvt oviktiga inlägg (för er). Men jag är så himla nöjd och glad med den här dagen! Antagligen speglar sig känslan i att det är knappt två veckor kvar till sommarlovet. Jag älskar mitt jobb men det har varit en tung tung termin. Min arma själv behöver en lång paus!

Till lunch i dag åkte vi till Abborrtjärn och mötte upp med Maria, Oliver och Melivn. Sedan hade vi några sköna timmar med lite plaskande i vattnet, bilkörande, lunchätande och allt man kan göra på en strand. Luktar sommar lång väg. Här hemma hade vi sedan ännu en skön avslutning på kvällen vid våra utemöbler. Tillsammans och med solnedgången i ansiktet. John meddelade att han vill ha en lillebror som heter Melvin. Ska vi meddela Tomten eller Storken tro? Tandfen kanske? 

Senare köpte någon vårat gamla kylskåp och det är äntligen rensat i vardagsrummet. Jag dammsög lite och John kikade på ännu några avsnitt av "Skåpbilen Olle". Calle lade John och jag tränade lite med Jack. Nu ska jag hoppa upp i soffan med en bok. Sedan är det nog godnatt!


Jag missade att ta kort under dagen. Tre blev det och det ni ser var det bästa!!! Ser inget på min telefon när solen skiner kan jag meddela. Maria tog lite fler kort för den nyfikne!

4 kommentarer:

Maria Norlin sa...

Samma här, en riktigt lyckad dag! Mycket tack vare ert sällskap. Vad gulligt att John ville ha en egen Melvin. :) Oliver var väldigt bekymrad om Johns bilar. Han ville väldigt gärna köra bilar i "vattenpölen" igen, men inte sina egna... Haha! Lovade att vi skulle skaffa "vattenbilar" till nästa gång!

Emma sa...

Tack detsamma! :-) Ja, det verkar tydligen mysig med en Melvin. :-) Oliver verkar ha större insikt än John vad som händer med leksaker som det leks med där det inte passar. Eller så tycker John att det bara är att köpa nytt...hmmm...Hoppas vi ska leka vi den där vattenpölen många gånger i sommar! Kram

livet på myra sa...

Och nej,inga oviktiga inlägg! Tycker det är jättekul att läsa!!
Mysig dag ni haft! Liv önskar sig också syskon,en syster som ska heta Ella! Hmm,vet inte heller riktigt hur vi ska fixa det! :-D gulligt hur som helst när de uttrycker sin önskan!
Ha en bra helg!
Kramar

Emma sa...

Hihi, vad roligt Jess. Ibland känns bloggen mer som en dagbok...och det är väl helt okej det med! :-)

Ibland tänker jag att man kan vara syskon med andra än biologiska syskon. Vänners barn t.ex. Ni har ju många kusiner också. För det är det jag kan sakna mest. Att det inte är många barn på jul eller kalas. John är ju själv (just nu) och hur kul är det med massa gamlingar bara?