21 maj 2014

Dag 7 och snart klart!

Nu har snart två veckor gått i vårt renoveringsprojekt.och man börjar verkligen se resultatet av den här (ganska omfattande) renoveringen. Vi längtar efter att ställa i ordning något fruktansvärt! I dag var första dagen jag kom hem och bara kände att allt för på plats, allt blir verkligen som vi ville ha det. Nedervåningen är helt klar (nytt golv, klinkers och lister i hallen) däruppe har målaren målat kök och vardagsrum en gång (fortsätter i morgon så då blir det klart). Jag valde färg till väggarna utanför min comfortzon (typ grått) eftersom jag trodde att den färg som kallades smör skulle: 1. Harmonisera med våra möbler 2. göra rummen varma och levande 3. passa utmärkt till den lite lantliga stilen vi vill ha i köket. Och ja...jag älskar den!!
                       

Köket, köksö och bänkskivor är monterade. Fönstret är bytt och i morgon åker alla vitvaror in. På fredag ska det hela vara klart med elektricitet och allt vad det kan vara. Men redan nu känner jag bara att detta är mitt drömkök!! Vårt eget bidrag är att vi måste köpa barstolarna till köksön.


Ett litet missöde i dag när Calle ringde mig och talade om att vi hade fått hem FEL kakel och att kaklet dessutom börjat sättas upp. Vi fick 15x10 istället för 10x10. Jag hade väldigt svårt att bestämma kakel när det var dags men det enda jag visste var att jag INTE ville ha avlånga. Så det gick inte att rädda. Hantverkarna fick ta ner den (som tur var) lilla bit som de hunnit sätt upp och vi kunde (somt tur var) få det kakel vi skulle ha haft tills i morgon. Det kommer (som tur är) alltså INTE se ut som på bilden:

Hela köket kommer att vara färdigt på fredag förutom kåpan som ska gjutas över spisarna. Den kommer att ta ytterligare en vecka. Dock gör det inte så mycket eftersom vi kan använda köket under tiden. Björn som ska göra det jobbet var här ikväll för att planera hur vi vill ha kåpan och jag kan LOVA att den kommer bli pricken över i:et!

1 kommentar:

livet på myra sa...

Olala,vad snyggt det blir!!