28 maj 2014

Då tar vi en ny runda...eller?

John vaknade gråtandes i morse. Efter 30 minuter vägrade han fortfarande att gå upp, ville inte äta frukost och sa att han hade ont i magen. Jag anade att något inte stod rätt till och bestämde att vi skulle stanna hemma. Ville inte skicka honom till föris även om han "bara" var trött. Dock visade sig detta vara ett riktigt beslut när han några timmar senare kräktes och fick feber. Jag tror dock inte på magsjukan eftersom det blev två kräkor och sedan har han ätit både mackor och keso och fått behålla det. Någon bacill kanske? Hoppas dock detta är sista sjukdomarna på ett tag nu. Börjar bli lite less.

Så idag håller vi oss i sängen. John med sin nya "Mama mu"-film. Jag med en bok samtidigt som jag då och då smygkikar på hur det går med "byggandet" av kåpan ovanför spisen.

3 kommentarer:

Maria Norlin sa...

Oliver kräks alltid en eller två gånger i samband med att han får feber. Kanske det som John gjorde med? Krya på er!

livet på myra sa...

Åh,hoppas ni inte får magsjuka igen! Jag hade det natt till ons förra veckan o herregud va jag va okaxig!! Och vilken tid det tog innan magen kändes okej igen! Nej fy,hoppas ni slipper det o att det va en feberbacill!
Kram

Emma sa...

Maria: Jag tror nog på det! John har aldrig feber så jag har ingen vana. :)
Jessica: John åt ditekt så det är nog så. Fy vad hemskt med magsjuka!!