1 maj 2014

Byte av springarena

Jag bytte löparbana från backiga sisu-spåren till nästan plana aborrtjärn-spåren. Jag tänkte som så att jag som nybörjare inte ska behöva slita med backar innan jag kan springa hela spåret runt. Det får jag ta som utökad träning senare. Sen bytet har jag börjat längta efter mina löparrundor! Inte bara ser jag ökande resultat för varje runda. Jag springer numera runt en liten sjö (eller okej...två) och det är en fantastisk fin och peppande miljö. Just nu orkar jag springa ungefär halva rundan (2,4 km) innan jag bryter av i snabbt gångtempo. Sedan orkar jag springa ungefär halva den sträckan som är kvar innan jag saktar ner igen. Det är ungefär en halvering av stoppen från förra gången. När jag orkar springa hela varvet runt tänkte jag byta till 4 komma någonting-spåret. Jag har inga problem att motivera mig ut och löpa längre utan längtar numera dit. Längtar efter endorfinkicken efteråt. En härlig känsla! Jack är också nöjd och tar sig gärna ett litet bad innan vi åker hemåt igen.

Inga kommentarer: