16 maj 2014

Botemedel enligt John

I dag kör jag sjukdag nummer två! Lite extra trist är det när solen skiner som en galning utanför och jag inte alls orkar vara ute med den.

Det är ganska spännande att se hur John reagerar på att jag är sjuk.Att pussar har en magiskt läkande effekt, det har han uppfattat. I går hade jag en sprängande huvudvärk och John ville flera gånger ge mig en puss på huvudet varpå han sa: "Nu blev det bra" eller "Är det bättre nu?". Och det är ju klart att det kändes lite bättre i mitt huvud efter så fin medicin. Han försöker även bota mig helt genom att pussa och säga: "Nu är du inte sjuk mer". Det funkar ju alltid när han slår sig så varför inte! Eller om det inte funkar: "Mamma du är sjuk, du måste åka till sjukhus!". John har nämligen läst "Vem är sjuk?" där lillnallen får ont i magen och får åka till sjukhus så den boken kontra att jag är sjuk får honom ganska ofta att utbrista (med ett stort leende) "Jag har ont i magen. Jag måste åka till sjukhuset". Min lilla goa unge!

1 kommentar:

livet på myra sa...

Vilken goding ni har! -:)