24 maj 2014

Alla åker till Ikea när det regnar

Om det var väldigt varmt i går så (antagligen tack vare just detta) vaknade vi till ett riktigt åskoväder i morse. Planerad träning med Jack blev till och med inställd. Då är det illa! Men det klarnade upp en stund så vi fick till en rätt ordentlig promenad i alla fall. Kikade in på en auktion och hann precis hem innan regnet kom igång igen. Sedan tog vi en tur in till Mio och Ikea för att köpa barstolar till nya köksön.Som vanligt blev det Ikeas som följde med hem.Jag brukar tycka det är rätt enkelt att skruva ihop Ikeas möbler men inte denna gång! Detta var stolarna från helvetet och har inte än fått ihop dem alla!! John lärde sig säkert sitt första svärord i dag!
                                      
Eftersom vi plastbantar köket och jag har kastat nästan alla plastiga matlådor köpte vi istället lite burkar av typen på kortet nedan. Tycker det funkar utomordentligt att lägga överbliven mat i. Dessutom kan man frysa in maten i dem också. Bara man inte fyller ända upp så burken spricker. Ibland tror jag man är så van att använda plastgrejer så man tänker inte på att det faktiskt finns annat, mindre farligt, material. Så har det varit för mig i alla fall. Till exempel funkar en glasskål/tallrik med ett fat över när mat ska sparas i kylen istället för gladack. Så gjorde vi ofta när jag var liten, jag har bara glömt det i plasthavet! 
                                 

Inga kommentarer: