21 april 2014

What a day!!



Vi åkte hem ganska tidigt från Ludvika idag. För mig och John spelade det ingen roll när vi kom hem eftersom vi har påsklov hela veckan men Calle ville få lite tid hemma eftersom han inte har påsklov (stackarn!!). Så redan efter frukost satte vi oss i bilen och John sa att vi skulle åka till "vårt andra hem, hem till Forshaga". Inte lätt när man säger att man ska åka hem även när man åker hem till farmor och farfar.

Foto: Lunch i det fria!♥♥♥

Runt lunch kom vi hem och vädret var ju soligt, varmt och underbart så vi intog lunch ute och drog ut hammocken på gräsmattan där jag skulle sjunga gung-sånger tyckte John. Det blir väldigt (och jag menar VÄLDIGT) varmt på vår baksida eftersom den är så skyddad och dessutom har vi gassande sol större delen av dagen. För att inte få slag föreslog jag en promenad för att köpa glass. Alla på! Eftersom det närmaste glasstället var stängt fortsatte vi bort till Petruskiosken. En eloge till dem som har laktosfri kulglass så till och med Calle kunde glassa. Inte vanligt kan jag säga!
                           Foto: Glatt! (glass)
Vi hann med en lite runda på 1, 5 timme i alla fall. Jack var inte särskilt entusiastisk när jag även drog ut honom på en liten löprunda på kvällskvisten. Han tyckte väl han gjort sitt för dagen och sprang faktiskt långsammare än vad jag gjorde! Den här gången orkade jag i alla fall springa 3 minuter i sträck (det vet jag för jag lyssnade på schlagerlåtar och de är alltid tre minuter, Alltså, jag sprang en hel låt!). Snart orkar jag nog springa konstant i 2 km! Nästa gång ska jag testa spåret vid aborrtjärn eftersom det inte är backigt som det jag springer vid sisu. Klarar nog mer om det inte kommer värsta mördrbacken varannan minut! Fasar för femkilometaren vid sisu eftersom det spåret bara är en enda lång backe!! Kvällen var i alla fall smått fantastisk och det gjorde mig så euforisk så sista biten kom den (enligt mig) mycket peppande låten "Me and my drum" så då fick jag Pheobe-springa (ifrån vänner ni vet) med fotnedslag som passade rytmen i låten. Såg nog väldigt komiskt ut men den euforiska känslan alltså! Pehobe hade verkligen rätt! Man ska springa som barn gör!

Foto: Löpning i detta väder är himlen!

Inga kommentarer: