5 april 2014

Utan krav i alla dar!

Jag önskar alla dagar kunde kännas som den här. Kravlösa! Ta det som det kommer. Ha det härligt! Jag vet att det inte kan vara så men efter en väldigt intensiv vecka kände jag redan i torsdags att det var dags att lyssna på kroppen igen och ta bort lite av allt sådant jag vill göra men som lätt blir måsten. På så vis skapade jag utrymme för den här njutbara lördagen.

I morse var jag och Jack iväg och träffade några ur träningsgruppen för rallylydnad. På grund av uppehåll och att annat kommit iväg har vi inte varit med sedan i november. En överlycklig Jack och en överlycklig matte blev resultatet av det. Jag är dessutom mycket nöjd med Jacks prestation och de träningstips jag fick. Jack är nämligen en bekväm liten hund som inte utför de långsammare momenten utan godis. Och godis får man inte använda på tävlingar!

Därefter hade vi en skön lunk resten av dagen som innefattade vila, promenad och utelek som det passade. Vid fem svirade vi om för att åka på internationell fest. John fick dagen till ära ha på sig sin pappas gamla dalarna-dräkt. Han var så stolt och han fick många (ovälkomna) kramar och klappar tack vare den. Internationell fest var ett så otroligt bra arrangemang så det ska få ett eget inlägg i morgon tänkte jag!

När vi kom hem åt vi i alla fall tacos och John slocknade i soffan utan att ha borstat tänderna. Jag tillbringade kvällen i soffan med att titta i kapp Grey´s och Breatheless. Breathless förresten, hur jag förälskade mig i den serien. Hoppas verkligen det kommer en säsong två då det här avsnittet var sista.
Bakom den bedrägligt prydliga fasaden sjuder det av lögner, mörka hemligheter och förbjuden passion.

Inga kommentarer: