8 april 2014

Springa-fort-skor

Då har jag äntligen fått mina Acics Kayano. Jag har sprungit i dem en gång + joggat till träningen (5 min max) och tagit två promenader med dem. Jag är väldigt nöjd med hur de känns på fötterna. Ett litet smolk i bägaren är att jag har något problem med höger fots främre knöl. Ibland får jag så himla ont där om det så bara trycker lite. Detta har uppstått med mina nya skor och ikväll fick jag ha skon löst, löst knuten. Gör fortfarande ont dockfast jag kommit in för 40 minuter sedan! Jag tröstar mig med att det har varit så med andra skor och att det gått över efter ett tag. Hoppas det är övergående denna gång också!

Och hur ska jag någonsin orka springa längre än 2 minuter i sträck? Om jag ens gjorde det! Känns som jag verkligen behöver den här träningen! 5 km - here I come! Eller?!

Inga kommentarer: