26 april 2014

Kent-vår

Känner man mig lite bara så vet man att jag varit Kent-fan sedan Kräm-tiden. Typ -96. Den här våren är alltså ett enda stort halleluja för mig! 30:e april släpps den nya skivan (japp har förhandsbokat) "Tigerdrottningen". Redan nu smygsläpper Kent tre av låtarna på spotify. Godhet och Skogarna har verkligen fallit mig i smaken och jag tror den här skivan kan bli fenomenal! Texterna är så mycket Kent och gör mig inte ett dugg besviken. Från Godhet:

Jag minns så väl när jag såg dig första gången
Du skrev sånger
Du var patetisk när jag såg dig
Precis som dina sånger

Så jag provade med sanningen
Någonting fick mig att vara rak mot dig
Så jag ljög bara om små detaljer
som min ålder och mitt namn

Kent drar även ut på krogturné i maj och de har även en egen festival som döpts till #Kentfest. 9:e maj har jag biljetter och ska få lyssna på Kent live när de spelar på Nöjesfabriken i Karlstad! Bra vår det här!! 

Inga kommentarer: