17 mars 2014

Titta han snackar!

Johns prat har verkligen tagit ett enormt skutt den senaste veckan. Det är helt sanslöst hur barns utveckling bara kan göra ett enormt framsteg sådär. På natten drömmer han ofta mycket och skriker eller pratar, Typisk utvecklingsfas.

Nu pratar han i ordentliga meningar och använder nya ord och uttryck varje dag. När han satt och lekte med Calle i dag gick han fram och klappade honom på axeln och sa: "Ta det lugnt lilla pappa". Så lillgammal! När vi kommer till förskolan ropar han alltid "Tjenare" (måste ha hört någon säga så) och berättar man om något man ska göra eller något som ska hända utbrister han: "Det blir väl kul!". 

Det är mycket "Jag måste..." nu. Som "Jag måste leka med bilarna": Hela tiden så många måsten! Och hur han minns! Hela förra veckan har jag haft munsår mitt på munnen och förklarat för honom att vi inte kan pussas hej då eftersom han också får ett sår då. I dag tittade han på mig och sa: "Du har inga sår mer" och så fick jag två stora pussar. Min lilla älskling! Så otroligt intelligent, läraktig och underbar. Hoppas du  alltid får vara den du är!
Foto

Inga kommentarer: