9 mars 2014

Om att ha det bra helt enkelt

Det är nästan så jag blev religiös den här helgen när solen äntligen tittade fram! Herregud vad jag har varit svältfödd på den varan. 7 soltimmar i februari hörde jag så det är inte alls konstigt att det har känts tungt i sinnet. Vi höll oss alltså ute en hel del den här helgen!

Förövrigt har jag gjort allt det som jag listade i fredags. Den lilla gruppen med feminister som mötte upp på biblioteket i Karlstad i dag hade mycket att prata om och det känns som vi kommer att ha många bra diskussioner framöver. Jag ser redan fram emot nästa träff!

Annat som jag har att se fram emot är att jag just betalt min del i en spa-weekend på Loka brunn. Dit ska jag åka i slutet av mars med tre tjejkompisar och bara njuta av varma bad, god mat och att bara driva omkring. Vilken lyx! Jag längtar verkligen! Nu är det bara att fundera på vilken behandling jag ska unna mig också. Eftersom jag fortfarande är rätt stel i ryggen lutar det just nu åt någon massage!

Johns farmor dök också upp i helgen och hon tog med sig vår vovve hem! Han ska tillbringa en vecka med dem på landet eftersom Calle ska på mässa i Tyskland och då Jack brukar vara med honom på jobbet och jag inte kan åka hem för att gå ut med honom under dagarna fick vi anlita svärmor som barnvakt. De bor 20 mil bort så nu ser vi inte Jackie förrän nästa helg. Det känns både konstigt och tomt men jag antar att Jack kommer att ha rena drömveckan då han fullkomligt får vila från retliga barnhänder som gärna ger ett tjuvnyp då och då!
Foto: Ååååå!! Gött!!

3 kommentarer:

livet på myra sa...

Avundsjuk jag blir på er solhelg! Vi hade sol på lör men då blåste det jättemycket! Trotsade vädret o tog iaf en promenad,sen blev det inte så mycket mer ute! Igår va vi på kalas o kunde inte njuta av solen! Men igårkväll,när vi kommit hem tog vi bilen ner till Sunne o tog en promenad i centrum! Jättehärligt!!
Va skönt med en spa-helg!! Lyxa till det med någon behandling också!!
Kram

Emma sa...

Det var ungefär som här då förutom att vi verkar ha lä på baksidan så där var det superskönt! Var ju inne i stan större delen av lördagen och där var det riktigt kallt! Bara att se solen räckte just nu för mig. Orkar snart inte med det gråa tunga mer!

livet på myra sa...

Nej,även om man är inomhus så blir man ju piggare när man ser att solen är framme! Hoppas på mer sol under veckan!!
Kram