5 mars 2014

Ganska mycket träningsprat

En helt vanlig onsdag. Jag har suttit i femton minuter och försökt hitta hund-tränings-bilder till ett inlägg om hundträning. Men det får vi spara till imorgon för just nu är jag jättetrött.

Det här har varit en helt vanlig, bra dag. Hade en sån kväll då man känner sig lätt, pigg och har lust med 1000 saker. Energi och ork. Det har varit bristvara ett tag och jag är jäkligt glad över att ha orken tillbaka. Nu ska jag vara rädd om den.

Jag hann både umgås med familjen, träna och träna vovven lite ikväll. Några av mina favoritsaker. Några energipåfyllare. Snart ska jag och Jack börja ta upp träningen igen på allvar och det ska bli härligt.Under mars startar vår rallylydnadsträningsgrupp! Jag längtar!

Negativ sak är att jag under mitt eget träningspass insåg hur fort man tappar muskler, uthållighet och kondition när man försakar träningen i bara några få veckor.Jag orkade inte alls som jag gjorde för bara tre veckor sedan och jag har definitivt mindre styrka i musklerna.I dag kändes det även i ryggen när jag tränade. Ryggen som fortfarande inte är riktigt bra sedan jag lyfte John fel i fredags. Det känns lite som jag har en träbalk på ena sidan som ger mig fruktansvärt stel. Om det inte blir bättre får jag kanske unna mig en massage snart. Träning är något som är oerhört viktigt för mig. Den ger mig positiv energi, ork och glädje. Med det sagt har jag har gett mig själv några löften/milstolpar.

Dessa innebär att jag ska:

*gå på tre pass i veckan
*gå långpromenad med Jack de andra kvällarna när jag inte tränar
*göra 50 situps + 1 minuts plankan varje kväll

Från april vill jag även:
*börja springa några gånger i veckan. Ska köra något program så jag till slut orkar hela 5 km-rundan.

Annan motion jag även skulle vilja varva med är:
*simning
*skidor
*skridskor
*inlines

Efter säsong då. Självklart kommer fortsatt rapportering om hur jag håller i det här. Måste väl tipsa om min nya favorit indoor walking också. Riktigt roligt!

Inga kommentarer: