12 januari 2014

Tradera och bullar

Jag sitter och bjuder på traderaauktioner. Bara grejer till John. Jag blir helt fast när det finns så många fina saker ute. Jag känner mig både miljömedveten och glad för att de flesta kemikalier borde vara urtvättade när jag handlar begagnade kläder. Hittills har jag vunnit tre tröjor/tunikor och två par byxor. Färgglatt ska det va! Så tog Calle och rensade frysen på alla lusse- och kanelbullar som fanns kvar där. Det var ganska många och eftersom vi delade på dem är jag proppmätt också!

Annars är väl helgens största händelse att det har kommit massor av snö! Temperaturen har sjunkit massor också så det var härligt krispigt när John, Jack och jag tog en pulkapromenad på eftermiddagen. Men jag är så glad. Vädret sedan november har varit minst sagt deppigt. Skymning vid ett på dan och plask och mörker. Nej! Mer sol och snö är vad jag hoppas på!


Jag erkänner dock villigt att det var lite kallt om fossingen när Jack och jag var hjälpekipage på kurs för hundmötesinstruktörer i förmiddags. Alltså vi var ett av ekipagen som de blivande instruktörerna testade sina nya kunskaper på. Vi har alltså problem i hundmöten och fick massor av bra tips helt gratis! Dessutom blev Jack aktiverad och jag köpte en ny, superbra sele till honom för 500 pix. Billigare än att gå kurs i alla fall!



I helgen har vi även köpt en ny lampa att ha i trappen. Mycket utrymme där så det fick bli en stor en. 800kr på Ikea, 300 kr på Blocket. Och det blev helt fantastiskt bra! Bilden gör den inte rättvis eftersom jag tog den på dagen men det är när det blivit mörkt ute som den verkligen är supermysig!

När jag läser igenom inlägget känns det som jag slösat en del denna helg. Bäst att sluta skriva/tänka om/på det! 

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Ja äntligen kom det snö!! Så härligt! Man blir så mycket piggare av det vita! Vilket kap ni gjorde med lampan! Den lyser jättemysigt när det är mörkt,vi har en likadan i våran trappa! Tyvärr blir den väldigt dammig också och svår att göra ren! :-D kram

Emma sa...

Visst var det ett kap! Hm..den var ganska dammig när vi köpte lampan. Var dock ganska lätt att skaka av! Kram