7 januari 2014

Kvällstankar

Jo då! Första arbetsdagen efter lovet sa bara swish! My god, vart tog tiden vägen egentligen? Ändå jobbade jag konstant 8:00 och 17:30 förutom lunchrasten. Hann jag hälften jag skulle göra? Nej! Vi hade superintressant föreläsning på förmiddagen med superduktig och erfaren kille som arbetat med personer med autism, aspergers osv i över 20 år. Många bra tips och tankar där! Därefter hade vi eget arbete hela eftermiddagen. Jag och min kollega var tvungna att skriva om alla elevers scheman eftersom många ska ut i klass på heltid eller mer tid så vi hann tyvärr inte vara med på arbetslagets arbetsuppgifter. Skriva om 17 scheman tar låååång tid. Detta innebär att lärarschemana också skrivs om. Jag hoppas inte allt för mycket av min planeringstid ryker nu! Vi har tagit emot nya elever (roligt!) och jag har halvplanerat morgondagen. Det roligaste händer ändå i morgon när alla elever är tillbaka igen! Arbetet i skolan vore inget utan dessa guldklimpar!!

På kvällen hann jag tyvärr bara se en supertrött John i cirka en timme innan han slocknade sött. I går kväll hade han (vad vi just insett) haft ett anfall av nattskräck. Han har haft liknande "attacker" tidigare men jag har inte reflekterat över det som just nattskräck förrän jag läste på mer om detta i morse. Riktigt otäckt faktiskt men ska tydligen inte vara varken farligt eller särskilt ovanligt. Jämförs med att gå i sömnen ungefär! Hoppas ändå vi slipper detta inatt.

Inga kommentarer: