24 januari 2014

Klappa mitt lilla hjärta

Hej soffan, tänker bosätta mig i dig den här helgen!. I dag har jag till och med tagit en sjukdag. Onsdagen var inte bra som sagt. Torsdagen fortsatte i samma stil. Jag hade tryck över brösten och hjärtklappning hela dan. När det var detsamma i morse bestämde jag mig för att det var tid att lyssna på kroppen. Sedan tvingade mig Calle att åka till VC där jag fick en tid direkt. Fick göra lite allmänna prover, bland annat ett EKG (kändes som de slösade resurser när jag låg där med alla sladdar, inte är jag så sjuk?) men de hittade inget. EKG:et visade att jag har hjärtklappning (döh?) men troligtvis beror det på att jag har haft upprepade infektioner och sedan alla stress jag känner över jobbet på det. Kroppen som säger ifrån. Alltså har jag tittat på film hela dagen, Calle har slutat tidigare för att ta hand om John (just nu är de ute och åker pulka), Jack använder sin gosmagi och mamma kommer hit i morgon och tar hand om John medan Calle är och repar inför kommande spelningar. Ska vila mig i form nu har jag tänkt!

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Ja,det gäller att lyssna på kroppen men det är svårt! Man tror att man klarar mer men det är inte värt det! Krya på dig o ta hand om dig!!

Emma sa...

Absolut bättre att vila före än efter! Har nu gjort inget annat i två dagar och känner mig fortfarande rätt matt men bättre. Hoppas orka med en kortare promenad i morgon för nu är jag TRÖTT på soffan!!