6 januari 2014

Jullovets sista dag

I morgon börjar jag jobba igen efter tre veckors ledighet. Det ska bli roligt att återse alla elever. Jag har verkligen tagit vara på det här lovet och vilat mig ordentligt samtidigt som jag har hunnit göra det jag ville göra och träffa många som man annars inte hinner se så ofta då man är mitt uppe i vardagen.

Den här sista lediga dagen har jag dragit igång rallylydnadsträningen med Jack igen. Vi försöker lägga ribban lite lägre det här året. Det innebär att vi inte ska satsa på tävling, bara på att ha roligt och aktivera oss. När vi kom hem från det hade Calle och John börjat förbereda för korvgrillning på baksidan. Trots elden var de relativt kyligt ute så John och jag skyndade in och bakade en kladdkaka medan Calle åkte med återvinning (jag vet, typiska könsroller va!) när vi ätit färdigt. John är väldigt lättsam just nu och vad man än gör säger han; "Roligt att grilla ute", "Roligt att vara ute", "Roligt att baka". Han är med på det mesta!

Så här på eftermiddagen vilar vi med film (eftersom John inte sover middag när vi är lediga) och en god bok. I eftermiddag kommer Johns farmor eftersom hon ska vara med honom i morgon när förskolan är stängd. Jag ska på mitt första pass Zumba på lääänge. Får se om man har någon rytm kvar!

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Och där fick man se lite baksida av huset också! Trevligt! Kan inte du ta bort verifieringen när man lämnar kommentarer? Är så krångligt när man skriver från mobilen! Kram Jessica

Emma sa...

Ni får komma hit och se mer sen då! :) Jag visst inte ens att verifieringen var på. Hatar själv sånt! Nu är den av! Kramar