3 januari 2014

Hej energi, jag har saknat dig!

Äntligen känner jag mig som mig själv igen! Sedan början av december har jag på grund av tungt på jobbet, allmän trötthet och sedan förkylning haft totalt slut på mina energiresurser. Det har märkts på att jag knappt orkat gå ens kortare promenader utan att bli tungandad och jättetrött. Som tur är har vi många släktingar som gärna ägnar sig åt lilleman så jag har vilat, vilat, vilat det här lovet. Och igår kände jag att jag var hundra procent återställd och därför kunde återta min träning. Vilken känsla som lever i min kropp idag! Endorfinerna flödar och det är helt underbart med den milda träningsvärken jag har i lår, axlar och bröst. Jag är hög kan man säga! Energin bara strömmar genom mig! Något som märks främst på att jag inte kan sitta hemma och rulla tummarna.

 I dag har John och jag därför varit på Öppna förskolans öppna hus. Vi träffade kompisar, sparkade boll, lekte med bilar, åt korv och frukt, spelade innebandy och pärlade. Vi har inte varit på Öppnis på över ett år och jag har faktiskt saknat det! Efter det åkte vi hem och åt lite mat (trots korven), John vilade i soffan och sedan spelade vi ett spel (ett slags klädmemory som är ett av Johns första spel). Då började det krypa i kroppen igen så vi tog på oss kläder och hoppade i vagnen. Vi tog en promenad och handlade, gick förbi Calle och Jack på jobbet och promenerade hem. I kväll har jag kastat ut granen som på grund av uttorkning barrat alla sina barr och sedan dammsugit en halv gran. Dessutom tränade jag en halvtimme med Jack. Det är så underbart att ha ork och lust igen!!

Kvällens stora framsteg är att John gått med på att gå utan blöja tack vare att han fick ha på sig kalsonger under kläderna "precis som pappa". Stor han kändes då! Vi tar små små steg framåt i potträningen. Vi har även suttit på pottan flera gånger och väntat på kiss och bajs. Än har de inte kommit! Så stor vår plutt är nu!

Det är dåligt med bilder just nu, men min telefon har fortfarande inte fått komma på lagning och datorn som jag lägger in bilderna på är ännu inte inkopplad. Därav all denna text! Kör mycket "Kära dagbok" just nu känner jag!

Inga kommentarer: