1 januari 2014

2014 - here we come!

Nytt år alltså. Nyåret tillbringade vi väldigt lugnt hemma hos svärföräldrarna i Dalarna. Under dagen var vänner till familjen på besök med barn och barnbarn. Det vill säga, barnen är i samma ålder som mig och Calle och har växt upp tillsammans. Barnbarnen är mellan 1 och 3. Det är alltid så mysigt när många barn samlas på samma plats. Där satt de små på vanliga stolar och åt sina korvar med näsan knappt över bordskanten. Sen lekte de massor, var för sig bredvid varandra på barns vis.

I år var jag faktiskt vaken till 12-slaget chockerande nog! Tror det är första gången sedan 2010. Haha!
I dag tog jag tillbaka min träning som legat på is de senast 3 veckorna på grund av att jag varit extremt trött och extremt förkyld. Jag, make, svärmor och hund gick 6 km varav minst en i extremt lutande backe. Känns skönt i rumpa och lår nu. I morgon ska jag återinta Hälsohuset med ett pump pass. Förutsätter att min energi kommer tillbaka nu!

Min nya grej är att jag blir extremt bilsjuk när jag sitter bak på krokig väg i mörkret. Kom hem för 2 timmar sedan och jag mår fortfarande illa och har parkerat mig i sängen. Så trist! Får nog börja intaga åksjuketabletter tror jag! Åren som tar ut sin rätt kanske?

Inga kommentarer: