7 augusti 2013

Min man kommer inte bli glad

Under sommaren har vi också (förutom No Pooandet med mitt hår) försökt få John att klara sig utan middagsvila. Alltså inte sova alls på dagen. Han somnade aldrig på kvällen och vaknade tidigt, det vill säga dåligt med sömn som blev en ond cirkel med mer middagsvila, somna senare och så vidare. Det har verkligen funkat så bra! Nu somnar han vid sju, på tio minuter, och sover till sju på morgonen. Han kan behöva en vilostund på eftermiddagen bara då han dippar lite. Men den här veckan har han visst varit lite extra trött för han har somnat framför tv:n, jag lät honom sova, han somnade sittandes i vagnen på promenad, jag lät honom sova om än lite. I dag somnade han i bilen på väg hem från centrum. Och vaknade inte ens när jag bar in honom. Så nu har han sovit en timme i soffan på grund av att jag själv är supertrött och inte orkar bråka med att få ett trött och grinigt barn att vakna. Min man kommer inte att bli glad!!

Inga kommentarer: