9 september 2010

Detta om bröstpumparna

Det enda jag tänker säga själv om detta fenomen är att folk verkligen har en tendens att fokusera fel och skjuta högt högt över målet. Hur jag annars tycker sammanfattar Mymlan så himla bra så jag tycker inte att jag behöver skriva det igen. Läs min åsikt genom Mymlan HÄR!!

Förövrigt har jag genomlidit veckan från helvetet som slutar med att jag har åkt på en riktig förkylning. För en gångs skull stannar jag dessutom hemma och kurerar mig. Känner lätt ångest men samtidigt känner jag mig lite duktig!!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Mmmm, jag tror ju ändå på valfrihet, vi delade ganska lika, och min åsikt handlar definitivt inte om amning,ansvar eller bröstpumpar... Utan om att i bland ser livet ut på olika sätt, till exempel finns det en stor ekonomisk aspekt på det hela, det är inte alla som har råd att dela föräldraledigheten lika, vi förlorar väldigt mycket pengar per månad som Thomas är hemma exempelvis. Sen har båda samma ansvar för barnet, självklart, men man ansvarar ju också för barnet när man jobbar. Så jag tror på valfrihet och att de flesta familjer gör vad som är bäst för barnet och familjen i längden... Pussar

Anonym sa...

Är det jag som smittat dig :(

Krya på dig!

Kram Jessica

Emma sa...

Jenny: Ja, det är väl den aspekten som jag också ifrågasätter. Vissa har inte möjlighet att dela helt lika. Jag och calle skulle inte ha det. Men jag ser helt klart poängen bakom. Om förslaget går igenom finns det säkert något sätt att söka dispans på.

Jessica: Det är jag tveksam till. Flera av våra barn har varit sjuka och jag är nog känsligare för deras baciller. Dessutom har kroppen varit utsatt för en del påfrestningar och jag var redan riktigt sliten och hade huvudvärk när vi träffades i lördags.

Kram på er