6 augusti 2010

Produktivt bakande

Fick äntligen tillbaka den energi jag saknat, antagligen på grund av sjukdom. Tog tag i att klippa ut några recept från inredningstidningar som jag ville spara. Naturligt nog blev jag sugen på att även testa några av recepten. På förmiddagspromenaden insåg jag att det fortfarande finns massor av blåbär kvar i skogen bakom vårt hus. Så jag plockade en liten hög i en systemetkasse för att kunna göra den här busenkla blåbärssylten.
Jag hade även varit ut på morgonen och skördat från vår vildvuxna hallonbuske. De hallonen fick bli sylten i goda hallongrottor.
Jag var dessutom tvungen att göra en liten sats av en efterrätt som var en limekräm där hallonen kom till användning igen.
Kanske kan den bli en vinnare på middagsbjudningarna. Dock ska den stå i kylen ganska länge så jag har inte provsmakat ännu.
Jag bakade även cookiebrownies som jag heller inte har smakat på ännu. Den verkar otroligt god men också otroligt mäktig. Älskar dagar när jag är full av energi.
Puss

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jättegott ut, kanske hundvakten får smaka?

Anonym sa...

Ser smaskigt ut! Härligt!
Kramar

Emma sa...

Hundvakten vet jag vem det är mer vore intressant att veta vem som är den andra anonyme! :-) Tack i alla fall! Var ganska gott! :-)Kramar