28 augusti 2010

Om att bara va!

En lång helg av självbeordrad vila gjorde lilla Emma smått rastlös. Jag hade rent ut sagt tråkigt och DET händer inte ofta! Kände för att sitta ner, med en bakad kaka och bara fika fika fika med trevliga människor. Nu kan man inte alltid få som man vill så istället föreslog maken att vi skulle ta tag i projekt städa-lådor. Gudarna ska veta att jag har dragit ut på det projektet en längre tid. Men med regnet smattrande utanför fönstren gav jag till sist med mig. Ojojoj vilken skattgömma ostädade lådor kan vara! Hittade gamla kort! Och då menar jag gamla! Det äldsta från när jag bara var runt året. Liknande på maken. Eftersom det låg många lösa kort i lådan och jag hatar att se kort bli förstörda när de ligger sådär slängda bestämde jag mig för att klistra in dem alla i ett album! Lite längre ner i röran hittade jag även mitt scrapbookingalbum som jag nog inte funderat på närmare under de senaste två åren. Där fanns både scrappade helsidor, födelsedagskort och julkort. Här vaknade mitt intresse för detta pysslande åter till liv och jag bestämde mig för att botanisera bland mina scrapbookinggrejer. Pyssla lite kanske? I en annan låda tittade även ett super mario bros -spel fram och det är ju så roligt att hoppa på svampar, flyga i luften och leta guldpengar så det måste jag genast sätta mig ner med! Så, se där! Tänk vad många roliga saker lådstädande kan föda fram en regntråkig dag!

Inga kommentarer: