1 juli 2010

Sammanfattningsvis

Juni är borta för denna gång och juli har tagit över.
Det är alltså på sin plats för en liten sammanfattning av den första sommarmånaden.
Så varsågoda. Här har ni min junimånad:

Värmen och sommaren kom på allvar och det var härligt att ta långa skogspromenader för att lukta på allt som knoppade och växte.

Man började så smått känna av att semestern närmade sig och ibland tjuvsmakade jag på de ljuva, lata dagarna.

Syrenerna slog ut i full blom och skolavslutningen närmade sig. Studenterna intog stadens gator och jag fick äntligen semester

En hel lång, härligt dag och en halv natt firade vi Christine som nyss gift sig. En post-möhippa. Hon gick på skattjakt som ledde fram till en lunch i naturen. Vi spelade minigolf, provade choklad och drack vin. Dessutom åt vi libanesiskt och skrattade massor. Det hela avslutades på "inne-haket" i stan som var så tråkigt att vi fick dansa handen för att orka stanna kvar. Vilket var väldigt roligt!!

Två av mina syskonbarn kom på besök. Alice och Lisa. Vi hade några mysiga dagar tillsammans med pyssel, getter, kallbad, hundträning och en del tv-spelande.

Det blev midsommar i år med och faktiskt så sken solen större delen av dagen. Vi firade med kontraster som sniglar i vitlökssås och jordgubsstårta.

Jag har även hunnit med att träffa nästan alla i min närmaste familj, både fikat, lunchat och myst med vänner jag inte hunnit se under våren och ätit ett flertal glassar. Perfekt!

Dessutom verkar det som att juli bjuder på ännu fler roligheter!
Puss

1 kommentar:

Cirkus Anna sa...

Vilka härliga bilder! Verkar ha varit en fin månad :) Kram!