4 juli 2010

Regn som paus


Pjuuu...det har varit hot hot hot i några dagar. Jag klagar inte. Konstaterar bara. Jag anser att jag tränar mig inför resan till Turkiet. De flesta som varit där förut börjar alltid med att säga: "Du vet att det kommer vara typ 40 - 50 grader varmt där va?". Då får jag ångest en sekund. Sen inser jag att jag kan leka säl och tillbringa all tid i vattnet eller så kan jag sätta mig på en luftkonditionerad bar och sippa på iskalla drinkar. Då känns det rätt fint. Men i dag är det lite småregning här hemma i Svedala i alla fall. Och som paus är det rätt skönt. Jag ska ta tillfället i akt att gå en riktig långpromenad och dessutom åka till klubben och träna.

I går åkte vi med mormor för att hälsa på mamma. Det var antikmarknad i Sunne. Massor av gamla saker att fynda. Eller inte. Jag hade inte ens ork (!!!) att försöka köpa något (det blir billigt i Turkiet om det var värmen som orsakade detta) och tyckte att allt var så himla mycket för dyrt eller så hade jag redan liknande saker. Men det var trevligt i alla fall! Sedan åkte vi hem till mamma och åt älgköttgryta. Nästan det godaste jag vet. Jag åt så mycket att jag fick köra en klassiker och lägga mig raklång på mattan i köket för att smälta det hela. Som tur var hade jag plats för lite jordgubbar också. Till sist åkte vi till Jessica och Lars för att kika på hur det går med deras bygge och fika lite på altanen. En allt igenom mysig dag.

Puss

3 kommentarer:

Jenny sa...

Det löser sig nog med värmen... Du fixade ju fälten i Israel, dessutom jobbade vi ofta bakis... Ok, kanske inte jobbade, men vi var ju där i alla fall... Kramar...

Emma sa...

Mm...jag vet! Men..jag var yngre då! En sisådär 10 år....! Lite jobbade vi allt! Minns att jag hade grym träningsvärk efter att ha dragit ogräs i några dagar...:-)

Krams

Vita drömmar och choklad sa...

Låter som en trevlig dag trots allt ;)
Jag ääälskar värmen! Hoppas den håller i sig hela långa sommaren :)
Kramis Milla