18 juli 2010

En så bra vecka!!

I söndags packade jag och maken bilen, slängde in hundarna, bad en bön för att grannen skulle vattna alla blommor ordentlig och så drog vi iväg på en veckas semester. Det hela började med att vi åkte till en stuga vi hade hyrt i Sälen. En ganska liten en på 50 kvadrat i närheten av högfjällshotellet. Där tillbringade vi sedan några mysiga dagar då vi bara umgicks vår lilla familj, vandrade och hade det allmänt bra! Det är inte ofta man får chansen att tillbringa precis allt tid på dagen tillsammans så det gäller att passa på!

Här ser ni mig och Kenneth på veckans första vandringsfärd. Det bar av mot östfjällsstugan och vandringen tog några timmar med paus inräknat. En härlig dag med massor av sol samtidigt som det blåste så det blev inte olidligt en enda gång. Utsikten och naturen var även den helt underbar!

En liten sjö mitt på fjället där vi stannade för ett litet hunddopp!

Östfjällsstugan där vi vilade och intog vår medhavda matsäck.

En glimt av den vackra leden.

En annan dag försökte vi oss på en led där man var tvungen att ta sig fram på spångar några kilometer. Men jag i mina gympaskor blev snart klassblöt så vi fick vända. Arg som ett bi var nog mitt humör just då. Tur att stugorna är vinterrustade med torkskåp.

På så vis kunde jag torka skorna under lunchintaget så vi kunde ge oss i kast med vasaloppsleden istället. Tyvärr orkade vi inte riktigt ända fram till Mora.

Vår lilla mysiga stuga.

På torsdagen vinkade vi hej då till stugan och for vidare till Ludvika för att hälsa på svärföräldrarna. Vi hade inte fått nog efter dagarna i Sälen utan gav oss även där ut på en mindre hajk. Här ser ni svärmor och make medan vi väntade på att korvarna grillades. Oturligt nog stukade jag foten på tillbakavägen och hade riktigt ont hela kvällen. Tur är att jag har gott läkkött och är redan bra i foten igen!

Vi hann även med ett ettårskalas där det var godingen Oliver som var huvudpersonen. Av trummisen Calle fick Oliver såklart sin allra första trumma.

Det allra bästa med att åka bort är faktiskt att det är så innivassens skönt att komma hem igen.
Puss

3 kommentarer:

Anna Larsson sa...

Ni ser ut att ha haft det så mysigt! Jag har ju lite funderingar på att göra något liknande någon gång framöver, att läsa detta och se dina bilder får mig att vilja planera det mer seriöst. :)

Emma sa...

Det ska du verkligen göra! Det är härligt att vandra på fjällen. Dessutom börjar Sälen allt mer inse att de måste dra folk även på sommaren. Regnar det finns experium med saunaworld, äventyrsbad, bowling och mycket mer. Ett plus till är att det inte är speciellt dyrt att hyra stugor eftersom det är lågsäsong! Do it! Vi kommer definitivt göra det igen. Skönt när man kan ta med vovvarna också!

Anonym sa...

Såg jättehärligt ut hjärtat.
Mams