6 juni 2010

Röd och störd

Söndagkväll igen! Helgerna bara rusar förbi! Den här helgen har varit härligt varm och sommaren har verkligen tagit ett ordentligt tag om oss i Värmland! Min helg i bilder ser ut ungefär såhär:

Jag inledde helgen och fredakvällen med en båttur på Vänern.
Är det något jag rekomenderar alla som kommer till Karlstad att ta sig för här så är det att åka med någon av våra bussbåtar. Så mysigt sätt att se Karlstad på!
Efter båtturen hämtade vi Hugo som vi har hundvaktat hela helgen!
Tre glada grabbar istället för två alltså.
Jag blev så glad när jag såg att jordgubbsplantorna inte har frusit ihjäl i vinter utan blommar vilket enligt mig lovar några goda, hemmaodlade jordgubbar.
Så fick jag lust att rensa lite i rabatterna med mina nya trädgårdshandskar.
Fått dem av maken som hittde några i min smak!
Det har varit några fina kvällar som har inbjudit till väldoftande långpromenader.
I dag, söndag har vi haft agiltytävling på Forshaga bk hela dagen.
Många hundar, många glada människor och mycket sol har det blivit.
Jag var enbart där som funktionär den här gången vilket innebar att jag suttit som hinderfixare mitt i solen hela dagen. Jag kom ihåg att smörja in mig med solskyddsfaktor efter halva dagen ungefär. Tyvärr var det redan försent för min stackars hud och det bränner lite både här och där just nu.


Jag har även läst in mig på en uppsats som jag ska opponera på i morgon.
Jag har tagit ledigt för detta och ser nog inte sådär väldigt mycket fram emot det.
Tjejen jag ska opponera på har nog aldrig skrivit uppsats för och har rört ihop det riktigt ordentligt för sig. Det är alltid tungt att opponera på sådana uppsatser. OCH varför går aldrig handledarna in och styr upp innan egentligen? Lämna allt till den stackars opponenten bara!!
Ja vars...vi får hoppas det blir bra för alla till slut! Ska även luncha med två goda vänner och köpa nya blommor till balkongen i morgon. Det blir bra i alla fall!
Nu är jag riktigt sliten efter en full dag så det är bäst att jag kryper till kojs!
Natt på er

Inga kommentarer: