30 juni 2010

Men vadå!

Alla mina planer gick i stöpet i dag! Jag skulle ha en fin dag. Jag skulle träffa Helena och sitta och mysa över en lunch eller en fika. Sedan skulle jag slöstrosa på stan. Kika efter en ny baddräkt, kanske låna lite fler sommarläsningsböcker på bibblan. Med lång blick vinkar jag istället hej då till bilen som far iväg på en bärgningsbil. En liten blixt och lite rök ur motorn så säger en kille till oss i telefonen att vi ABSOLUT inte får köra med den. Det kan vara ett elfel och bilen kan brinna upp om vi ändå kör med den!! Hur gick det här till?? Jaja, bara att tjuren vid hornen, ringa bärgningskillen, ringa Helena och ställa in lunchdaten och hoppas att vi hinner få lånebilen innan bion börjar ikväll! Ilandsproblem? Ja en aning! Men jag försöker gilla läget och stannar hemma med mina nya Kentskiva istället. Jag lyssnar på fina kent-texter om ärlighet, respekt och kärlek:

Jag stal nåt du ändå ville ge mig, försökte älska det jag tog.

Dessutom började på en ny bok i går som handlar om en somalisk kvinna som berättar om omskärelse och att bli utstött av sin egen familj. Det är verkliga problem det!!

Puss

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker synd om er, men som sagt det hade varit värre om du suttit och kört och det hade börjat brinna, eller hur hjärtat?
Puss mams

Emma sa...

Självklart. Man måste nog läsa mig med en gnutta ironi. :-)
Puss

Anonym sa...

Vilken tur att ni ringde så ni inte bara fortsatte åka. Läskigt. Kram Jessica

Emma sa...

Jag vet!! Att lite rök kan vara så farligt!! Kramleter