9 juni 2010

Energisparläge

Ä! Jag får inget gjort på jobbet idag! Det är danföredanföredanföreskolavslutningsdan så de flesta av mina elever är på andra aktiviter. Jag sitter i ett tomt klassrum och försöker vara produktiv men hittills har jag:

  • haft en elev i 45 minuter
  • lyssnat på två program från "I love språk" - det ena om dialekter och det andra om ursprungsspråk -väldans intressant!!
  • obsessat över om jag ska söka ett jobb i Karlstad och om jag får det, kan jag lämna de elever jag har här??
  • kontaktat den andra delen av mitt nuvarande jobb och fått mina fördomar bekräftade
  • letat bra länkar som ger tips om olika arbetssätt i svenska som andraspråk
  • börjat planera nästa termin
  • upptäckt Hanna Hellquist och läst några av hennes krönikor - me like
  • hittat minst tre intressanta böcker om undervisning som jag ska försöka låna på bibblan = fortbildning
  • käkat lunch och häpnat över dagens skolsystem och dagens föräldrar tillsammans med de andra lärarna
  • skrivit ner det mesta om mina elever inför överlämning till ny lärare nästa termin
  • bloggat

Vilken tur att jag spaltade upp det sådär! Har ju fått en del gjort trots allt och åtminstone hälften av sakerna hör till mina arbetsuppgifter!! Nu ska jag ha lite undervisning igen och sedan bär det av hemåt!

Puss

Inga kommentarer: