14 maj 2010

Things to do when it´s raining!

Just nu njuter jag av att vara ledig i fyra långa dagar. Det skulle varit liiite skönare om solen velat titta fram men friska promenader i regnuppehållet är inte helt fel det heller. Det är inte svinkallt i alla fall så man får vara glad för det lilla. Och vid dåligt väder kan man springa på loppisar istället. I går fyndade jag två kaffekoppar till min udda kaffeservis. Två kronor är en helt okej investering!

Eller så kan man baka polkagrisbriscotti i ett nystädat kök. De här kakorna är riktigt bra för de blir bara godare ju längre de får ligga i kakburken.
Man kan också gosa i soffan med varma hundar samtidigt som man fikar och har kvalitetstid med maken. OBSERVERA mina nya, blommig leggings som jag struttade runt i hela dagen igår.
I kväll kommer svärföräldrarna på besök och i morgon ser jag fram emot ännu mer loppis och eventuellt en nyinköpt hammock.
Puss

3 kommentarer:

cojja sa...

Jag måste få receptet på biscottin, jag älskar polkagrisar. Och leggingsen var gööörsnygga, vart har du hittat dom?

Anonym sa...

Det ska bli gott, för du har väl kvar någon kaka till mig på lördag:) Mams

Emma sa...

Cojja: Jag ska lägga ut det här någon dag. De är verkligen goda! Leggingsen är från Indiska. Såklart!! :-) Kram på dig

Mamma: Visst fanns de kvar men du smakade ingen va? Aja, det blir nog fler gånger. Puss