19 maj 2010

The summer is magic

Vilket härligt väder som äntligen dragit in över Sverige!!
Jag blir pirrig i magen, får massor av energi och längtar efter att sitta länge på en uteservering med en kall öl i handen, dåsa på stranden och promenera i ljumma sommarkvällar.
Jag längtade även efter rabarberefterrätter och rabarberkräm så jag gick ut för att se hur rabarberna tar sig. Blev väldigt glad när det verkar gå fint för dem.
Även pijonen börjar knoppa!!
Längtar till den slår ut! Pijon är en av de finaste blommorna.
Synd bara att den blommor så kort stund.
Alla dessa solstrålar och sommartecken gav mig massor av energi (till skillnad från igår) och jag inte mindre än fixade rabatten, klippte till häcken och klippte gräset. Dessutom kom en vän till mig gåendes genom skogen med sin dotter. Hon kom fram till vårt staket för att prata och bli ordentligt utskälld av våra hundar. Ibland är de bara FÖR jobbiga!! Suck!
Men inte drogs mitt goda humör ner för det! Strax börjar min tv-kväll med både "Grey´s anatomy" och "True blood". Och en godisskål! Me like!!
Puss

Inga kommentarer: