1 maj 2010

Om att ha skräck på hjärnan, hela tiden!

Vissa skulle nog kalla mig skadad, andra inspirerad! Här i veckan sprang jag ner i förrådet på skolan för att hämta lite nya pärmar och annat som eleverna måste ha. För att komma dit måste man springa allra längst ner i källaren, ta sig genom en dörr som leder till en korridor där gamla gympaskåp och annat krafs står uppställt. Sedan genom ännu en dörr om leder till ett smalt, mörkt rum där mer krafs står uppradat. Tills slut fram med nyckeln och låsa upp dörren in till materialförrådet som är ett fönsterlöst källarrum. Redan första gången jag var in där fick jag vibbar till gamla "skolskräckisar". Ni vet, en klass befinner sig av någon kryptisk anledning i en nedlagd skola där gamla elevers andar och gamla hyss fortfarande spökar på toaletten. Anyway!! När jag befann mig där i källaren häromdagen så någonstans i ett av mittrummen fick jag syn på en toalettdörr. Har aldrig tänkt på den förut och den var dessutom LÅST! Jag menar, vem befinner sig på toaletten nere i källaren? Och vem, utom jag, får huvudet fullt av skräckrelaterade berättelser? För det är säkert troligt att något gammalt spöke låst in sig på toaletten nere i källaren!! Men vad kan jag säga, gamla skolsaker, blinkade lysrör och mörka källare försätter mig i det tillståndet bara!!!! Får kolla om dörren fortfarande är låst nästa gång jag har ett ärende längst ner i skolan! Världen skulle bli mindre pirrig och spännande om det inte var för alla andar och vampyrer, helt enkelt!!

Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

För mycket King-böcker tror jag.
Puss mams

Emma sa...

DET kan man aldrig får för mycket av!! :-) Du borde testa! Puss