23 maj 2010

Morgonpasset

Här sitter jag med mina fina, loppisfyndade frukostmugg fyllt med vinbärste. Snart ska jag klicka upp uppsatsen, ta mig i kragen och börja skriva. Det värsta jag vet är egentligen att skriva uppsats även om den här går förvånanvärts bra. Kanske är det därför jag är så fruktansvärt sugen på att göra något annat och planerar att starta nya pysselprojekt. De får inte vara för stora eller för omständiga. Genom att kika runt på andras bloggar har jag fått inspiration. Under veckorna som kommer ska jag leta material till:

  • Flaggspel som ska hänga på altanen - stuvbitar
  • Filt av många olika grytlappar - leta på loppis efter fina virkade grytlappar
  • Små ljus av udda kaffekoppar - de där utan fat kan också få följa med hem

Jag orkade inte leta fram inspirationsbilder från andra bloggar så ni får tänka er hur det kan se ut helt enkelt.

Puss

Inga kommentarer: