8 maj 2010

Loppisälskare

Idag var jag då på loppis i Kil. Där har de en STOR loppis varje år i maj. En del saker går även på auktion och alla pengar som man samlar in går till ungdomsidrotten tror jag det var. Massor av saker alltså! När man kommer dit kostar allt på borden 50kr, efter ett tag sänks allt till 30kr, 20kr, 10kr. Allt efter att dagen går. Ibland lönar det sig att ha is i magen och vänta en stund.
Jag hittade inga udda kaffekoppar jag ville ha men är ändå VÄLDIGT nöjd med mina fynd!
Min nya frukostmugg med tillhörande fat:
Skålar till en servis som jag redan har flera delar av:

En liten söt kanna. Kommer antagligen få fungera som blomvas:

En kruka som matchar skålarna ovan:
Två krukor från Rosaljung. Gillar verkligen de vita sakerna från Rosaljung:
Och det allra bästa!! En gungstol som INGEN bjöd på under auktionen. Inte ens när auktionsutroparen var nere på 10kr. Det grämde mig att jag inte kunde ta den i bilen. Som tur var har min man en snäll kompis som kom och hämtade gungstolen och körde hem den åt mig! SÅ TACKSAM! TIO KRONOR LIKSOM! Den är dock lite sliten men jag har ändå inte bestämt mig för om jag ska måla den eller låta den vara som den är. Tycker den är fint sliten! Hemskt skön är den att sitta i också!
Så det var en givande dag som har avslutats med lite cheescakesbak. Detta är en HEMSKT enkel cheescake att göra. Har gjort den med hallon förut men testade med svarta vinbär nu. Får väl se hur det blir.
En lyckad dag ska nu avslutas med en skogspromenad med make och hundar.
Puss

5 kommentarer:

Anna sa...

Men vad du har fyndat! =)
Gungstolen ser ut att vara en likadan som mamma och pappa har, den är riktigt skön att gunga i!

Emma sa...

Visst har jag!! :-) Är så glad! Gungstolen är jätteskön!! Det är min nya läshörna!!!

livet på myra sa...

Åh vilken fin gungstol! Avis! Står en hos mormor som jag har tingat men vem vet när det kommer ske...
Kramis

Emma sa...

Visst är den fin! Och för en tia liksom! Tänkte på dig i dag. Fanns några grejjer som du nog skulle ha gillat. Tänkte inte på och fråga om du ville hänga med! Nästa år kanske? Kramis

Anonym sa...

Jag gillar verkligen dina inköp gumman och stolen blev ju jättefin där den står. Puss Mams