16 maj 2010

Långhelg

Jag är en av de lyckliga som har haft möjligheten att vara ledig ända sedan i torsdags. Det är intressant vad mycket man "måste hinna" när man har lite extra ledigt. Städa, baka, laga mat, loppisar, träffa släkt. Det är roligt allt det där men i dag känner jag bara för att ligga i soffan och läsa. Det måste vara okej att bara vila ibland också, inte sant?
Såklart måste jag visa mitt senaste loppisfynd. Ett litet nätt skrivbord med små luckor för endast 150 pix. Dessutom slängde vi ut en ful ikeaskohylla för att få plats med skrivbordet = ännu mer nöjd Emma!!
Mamma kom på besök igår och hade med sig tre fina koppar till min udda kaffeservis.
Så underbara alla tre!!
Inget loppisfynd direkt men en ny hammock pryder nu vår altan.
Här planerar jag att tillbringa många lata lässtunder i sommar!!
Nu är det BARA 4 veckor kvar till skolavslutningen. Det innebär att jag har semester om inte mindre än fem veckor. Jag kan inte fatta att tiden har gått så fort!! Tror jag missade några månader där! Puss

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vilket fint skrivbord! Man måste absolut få vara "bara" ledig emellanåt, inte göra en massa hela tiden. Kramar

Emma sa...

Tack!! Älskar mina loppisfynd! Ja, eller hur?! Det måste man ju! Jag har svårt att göra som jag gjorde idag, ställa in saker. Men man kan inte göra allt. Det är bra att inse! Kramis

HannaBergman sa...

Härligt Emma! Bra jobbat Emma! Nu förtjänar du lite vila och en massa sköna stunder i den där hammocken med en bok och en kopp kaffe. Kraaaaaam!