6 april 2010

Senaste fynden + sovrumsfix

Ibland krävs det ett påsklov för att det ska hända saker. Förra påsken sken solen på oss hela veckan och maken och jag var väldigt duktiga och kreativa. Den som inte minns kan läsa om det HÄR och HÄR. Lite senare började vi även göra om i sovrummet. Det går att läsa om HÄR. Projekt sovrum är dock ännu inte avslutat. Det tar visst sin lilla tid att hitta detaljerna och vi finslipar fortfarande. Det senaste som hände var att dessa väggord numera pryder sin plats bredvid sängen. Tycker min man var mycket duktig som lyckades få dem både rakt och fint!!

Nu var det ju ett tag sedan jag skrev om att jag fyndat lite på olika secondhandaffärer men eftersom jag inte orkat visat sakerna tidigare får det bli nu då. Här är den fina krukan i form av en duva med rosor på sidan. Från Rosaljung. Senare i dag ska jag försöka få tag i en blomma som passar i det något minimala hålet.


Mitt absoluta favoritfynd är tekannan med tillhörande sockerskål och mjölkkanna från Rörstrand. Testunderna är räddade!!


Dags att gå ut en stund. Detta påsklov lyser solen med sin frånvaro!!
Puss

Inga kommentarer: