2 april 2010

Påskmys

Ledigheten hittills har varit mer än intressant. Igår i Örebro bröt Jack ena klon. I Smedjebacken lappades han ihop igen av en skönt avslappnad veterinär som drack kaffe medan han tryckte in narkosen. I dag har vi både mat- och släktfrossat. Vädret lever upp till uttrycket "aprilväder" då det växlar mellan snö, hagel, regn och sol. Spännande att titta ut genom fönstret eller försöka gå ut med hundarna. Resten av familjen slappar efter all mat och jag som har svårt att göra inget bloggar och småplanerar en eventuell vandringssemester. Jag har en idé om att vi ska åka till Sälen någon vecka i sommar, vandra med hundarna, stanna till på någon våffelstuga emellanåt och sova i stuga. Dock är framtiden lite småovis just nu så jag får avvakta att boka något. Så läste jag niotillfems blogg. Hon är i Tokyo just nu och efter det här inlägget blev jag riktigt sugen på att åka dit. Knacka-på-barer, fängelserestauranger och karaoke-hyr-rum verkade väldigt spännande!!

GLAD PÅSK!!

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag är också sugen på att ta en vandringssemester framöver, har börjat sälja in den idén till Maijk och han verkar inte helt emot. :)

Emma sa...

Det tror jag kan vara riktigt trevligt! Första gången jag fått med Calle på noterna så det är bäst att smida medan järnet är varmt!! :-) Kramar