20 april 2010

Du vet du blivit gammal när din ungdom börjat skimra

Trettioårskris eller en svit av helgens frossande i gammal gå-ut-musik? Vet icke men jag insåg just

* att det aldrig mer är okej att vara totalt ansvarslös
* att en onsdagskväll på Jäger aldrig mer kommer att vara det viktigaste i mitt liv och att jag troligtvis inte kommer ringa till mamma halvt hysterisk för att jag tappat leget och inte kommer in på nämnda ställe
*att jag aldrig mer kommer tycka att Öl-spelet eller jag-har-aldrig-lekar är en superbra förfest
*att det inte längre känns roligt att promenera runt på byn/stan en hel dag för att se var de snygga killarna tagit vägen
* att videofilmer jag spelade in för 4 - 5 år sedan och som jag tittar på i dag får mig att tänka: "Herregud! Vad ung jag ser ut"
*att jag nuförtiden tycker det är mycket mer spännande att åka på semester till Sälen, vandra, bo i stuga än att åka till Kos, hitta de billigaste drinkarna och sova tre timmar per natt


med mera med mera med mera

Och värre lär det väl bli! Vilken tur att man ändrar sina prioriteringar egentligen!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej gumman! Gud vad jag känner igen mig. Vemodet över det som varit, och som man aldrig "får" göra igen... Samtidigt som jag definitivt är helnöjd med mitt liv och absolut inte vill tillbaka.Kramar