8 mars 2010

Måndag igen!!!

Några mycket trevliga dagar i Stockholm senare är jag hemma igen och har slutligen börjat jobba hundra procent. Trött som en gnu vill jag ändå redogöra för Stockholmsdagarna medan de ännu är i färskt minne.


Onsdag
Anlände jag till den stora staden. Vi fräschade upp oss (men bara en aaaning) och sprang ut i natten för att möta min systers vänner och för att lyssan på ett Irländskt progg-punk-band.
Efter att ha varit vaken i 20 timmar var jag TRÖTTAST av alla på tunnelbanan hem!


Torsdag
Efter att syster serverat en frukostpicknick i gröngräset bar det av till ett av mina absoluta favoritställen, Historiska museet. Älskar det! Vi lunchade på museets goda varmmackor och begav oss till ett annat favoritställe, nämligen SF-bokhandeln.
Kvällen tillbringades tillsammans med Alice i underlandet och alla de andra lustiga figurerna.



Fredag

Vi åkte ut till Upplands Väsby och första stoppet var hos lilla mormor. Vi fick underbara upphotade kärringbakelser. Efter en trevlig dag begav vi oss även ut till moster och hennes man.
Där fick vi super god mat och en glad och rolig kväll.


Lördag
Jag lurade ut min stackars syster till Fjärilshuset. Stackarn tål värme dåligt och höll på att svimma i det överhettade klimatet. Jag kan inte säga att jag var särskilt imponerad av stället heller. Dock såg vi en och annan fjäril och söta, tjocka ödlor är aldrig fel!
Då var det bättre att ta ett maratonfik på ett nyupptäckt favoritfställe där det fanns alldeles för många bakverk för en med beslutsångest. Jag var i himlen!!!


Jag provad systers nya glasögon! Lärarinnevarning??!!
Melodifestivalen fick avsluta min Stockholmsvistelse. Naturligtvis gick fel låtar vidare!
Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det såg ut att ha varit mysigt, alla bilderna var fina. Puss Mams

Hanna sa...

i like your glasses :)
Sådär ser ju jag också ut.
kram Hanna