24 februari 2010

Vårvinter

Nej, det blev ingen coach i dag! De blev sjuka! Kenneth slapp undan för den här gången...
Hela mitt dagsschema sprack i och med det, vilket jag tycker är jädrigt irriterande! Jag hatar verkligen när man planerat en dag på ett vis och så blir det inte alls så! Jag blir nästan som handlingsförlamad då! Men men...jag får tid att förbereda för kvällens styrelsemöte då jag ska lämna över kassörskapet. Nästa gång jag tycker något verkar "nytt och spännande", slå mig då i huvudet med något hårt tack!!
Dagen bjuder också på vårkänslor trots de stora snömassorna. Solen gör verkligen sitt bästa för att smälta bort snön. Och i går var jag ute och lekte med hundaran UTAN jacka. Det ni!!
Vintern har verkligen varit ordentlig så NU RÄCKER DET!! Nu får den släppa taget om oss.

Det hela började med fina, frostiga träd.

Vi fick en VIT jul för en gångs skull. Dock med efterföljande snökaos. Vi trotsade vädret, trots ingen sikt, och begav oss iväg på dop.

Det var varit riktigt riktigt kallt och det har varit ett elände att gå ut med påpälsade människor OCH hundar.

Det har snöat, snöat, snöat och SNÖAT!

Och äntligen har solen kommit tillbaka till de mörka skogarna i norr. Puss

3 kommentarer:

Jenny sa...

Men gumman, utan jacka? du måste bo i en annan världsdel än mig. Vi har stadiga 20 grader kallt... och snösmältning, ja kanske framåt midsommar... Kramar

Emma sa...

Hihi, på dagen igår var det jätte varmt! På baksidan, i lä, med solen gassande. Dessutom hade jag tjock tröja med krage. Men ändå! Det kändes nice! Du borde väl vara van vid kylan? Jag tror snösmältningen börjar snart så härda ut!

Kramar

Fru Bergman: sa...

Riktigt härliga bilder. Kram!