13 januari 2010

Ut med det gamla, in med det nya

Det går egentligen emot min natur men ibland måste man bita i det sura äpplet. Jag måste rensa i min bokhylla! Jag giller verkligen inte att göra mig av med böcker men de man inte gillar eller de man vet att man aldrig kommer läsa igen kan man nog avstå från. Dessutom har jag inte så mycket utrymme och eftersom jag är säker på att jag kommer samla på mig fler böcker så kommer mer plats i hyllan att krävas. Innan jag tar med mig en kartong till myrorna tänkte jag kolla om det finns någon när och kär som vill ta över vårdnaden om mina böcker. Det är bara att hojta om ni ser någon speciell ni gillar eller vill komma hit och kolla! Här finns Camilla Läckberg, Mons Kallentoft, Minette Walters, Dean Koontz, Helen Tursten med flera!!

Här är de två högarna jag plockade ut. Kenneth var så hjälpsam så! Som vanligt!















Det blev faktiskt en hög till! Med böcker som jag inte läst än. Så den högen ska jag försöka ta tag i själv. Och då räknade jag inte ens historiska böcker eller böcker jag lånat från bibblan.
Några favoriter som får stanna kvar:
Författare: (läser mer än gärna fler av dessa) Stephen King (alltid nummer 1), Haruki Murakami, Brett Easton Ellis, Joe Hill, Selma Lagerlöf, Stieg Larsson.
Böcker: "Liftarens guide till galaxen", "Brott och straff", "En halv gul sol", "Gulag".

Ser fram emot att bli av med de två första högarna, ta mig igenom den sista högen och till slut föra in massa nya godbitar. Får se när det sista blir av eftersom jag är rätt så kär i biblioteket just nu!
Puss

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ha böcker både camilla och Minette, spar dom till mig. Puss

Anonym sa...

Anonym är mams, glömde de!

Anonym sa...

Tursten åxå. Mams

Fia sa...

Guu vad gullig Kenneth ar!!
Kraam

Emma sa...

Topp! De är öronmärkta till dig mams! Vill du ha Enquists självbiografi också? Har för mig att vi pratade om det!
Kram

Fia: Ja, är han inte! Han var väldigt hjälpsam och nosade på böckerna. Satte sig framför kameran eller i mitt knä! :-) Kram

Anonym sa...

Ja Enquist åxå. Puss Mams