9 januari 2010

Tapetser, måla eller både och?

I somras tog vi tag i vårt sovrum, som ni kanske minns! Vi målade, både väggar och möbler, köpte ny säng och lite annat smått och gott. Nu har våra blickar börjat vändas mot vardagsrummet istället. Något måste göras med färgen som är där nu = vit som börjat gulna i kanterna.Men det är alltid så svårt att bestämma sig! Ska vi tapetsera? Vilket kostar en hel del.
Ska vi måla? Vilket inte känns lika roligt. Mönster är vad jag längtar efter just nu. Eller kompromissa. Ska vi göra en fondvägg med någon fin tapet och därefter måla resten av rummet? Sedan är det detta med att välja. Det finns ju hur många tapeter som helst! Och färger med för den delen. Dock har jag lite svårt att tänka i annat än blommor. Blir det dock för mycket färg i tapeten och för mycket mönster kan det lätt kännas rörigt i rummet. Jag har under en snabb googling hittat tre Emma-tapeter!
Svartvita blommor på en fondvägg!
Inte dumt.
Eller min favorit. En rosa blomma. Gärna en ros!
Dessa blommor är ganska små och skulle kanske funka.
Men är det inte mer av en sovrumstapet kanske?

Vi funderar vidare helt enkelt. Tar gladeligen emot råd och tips dock!

Puss

3 kommentarer:

Anna Larsson sa...

Ja, det är inte bara det där med tapetsering inte! :/
Men är såå roligt när det blir nytt och fint!
Jag tycker att tanken med en fondvägg är bra. Då gör det inte så mycket om det är många blommor heller eftersom de andra väggarna neutraliserar "plottret".
Min åsikt iaf. :)

Emma sa...

Nej, det är ju lite knövligt! Tur som är så har vi Calles pappa som nog kan hjälpa oss. Jag tänker nog lika som du! Fyra väggar med blommor blir nog för mycket men en vägg blir nog himla snyggt! Då får man både och liksom och pengasumman kan kännas överkomlig!
Tack för tipset!
Kram

Anna sa...

Åh va kul att få göra om!!!
MAn mår så bra då när det blir nåt annat lixom:)
Det ser jag fram emot!!
DEt kommer nog att bli skitsnyggt!!!!