4 januari 2010

Pirrigt

Det är alltid lika pirrigt och spännande när man ska börja på ett nytt jobb. För mig är det dags på torsdag vilket innebär att jag bara har tre dagar av jullov kvar. Vilket visserligen är skönt. Alla som har läst den här bloggen tidigare vet att jag lätt blir rastlös av för mycket ledighet!

Till att börja med ska jag vara ledig varannan vecka så för att inte bli ett allt för stort nervvrak måste jag hitta på annat att göra under den veckan. Till exempel:

  • Läsa en kvällskurs och förhoppningsvis en distanskurs
  • Börja simma två gånger i veckan
  • Zumba
  • Träna hundarna
  • Läsa många böcker
  • Baka och laga mat
  • Scrappa alla kort som ligger och väntar i lådorna
  • Försöka få vikariera på andra skolor

Ja, man kan inte beskylla mig för att inte ha en plan, eller hur?!

Puss

5 kommentarer:

Anna Larsson sa...

Du fick jobbet alltså? Grattis! =)

Det ser ut som du kommer att ha att göra på de lediga veckorna ändå.... ;)

Emma sa...

Ja, det fick jag! Tackar!! :) Jag måste ju hitta på saker att göra! Kryper nog ur skinnet annars...

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Ja det känns att det händer mycket när man ser på det såhär i efterhand :)
Men du, vad är zumba? Låter som något kul.. ;)
God fortsättning och lycka till på ett toppen år 2010!
Kram milla

Jenny sa...

Hej gumman! Skönt med jobb, vad exakt ska du jobba med nu? Och Zumba vad är det? Låter kul i alla fall. Kram

Emma sa...

Jenny: Ska jobba med barn från förskolan till femman! Svenska som andraspråk. :-) Zumba är hemmträning. Olika pass där de kombinerar flera olika dansstilar. Jätte skoj! :-)

Kramar